Mi a mozgásfejlesztési célú úszásoktatás?

A mozgásfejlesztési célú úszásoktatás specifikus módszereket és megközelítéseket alkalmaz a gyermekek idegrendszeri fejlődésének támogatására. Az úszásoktatás során olyan speciális módszereket és játékokat alkalmazok a gyermek tanulási folyamatában, előmenetele során, amik sikerélményt, magabiztosságot, kompetencia érzést adnak a gyermeknek mozgásfejlesztési/reflexkorrekciós elemek beépítése által.  

Melyek a mozgásfejlesztési úszásoktatás előnyei?

1. Szenzoros integráció:

Az úszás során a gyermekek szenzoros és egyensúlyi ingerekkel találkoznak, amelyek segítik a szenzoros feldolgozást és azok integrációját. A víz  hőmérséklete, nyomása, íze és ellenállása gazdag szenzoros inputot biztosít.

2. Motoros Készségek Fejlesztése:

Az úszás során a gyermekek különböző szenzoros, egyensúlyi élményekkel találkoznak, amelyek segítik a szenzoros feldolgozást és integrációt, az egyensúly, a mozgáskoordináció, ezáltal az idegrendszer fejlődését. 

3. Viselkedés és Szociális Készségek:

Az úszásórák strukturált környezetet biztosítanak, ami segíthet a gyermekeknek fejleszteni a viselkedési és szociális készségeit. A csoportos foglalkozások során a gyermekek megtanulhatják a társas szabályokat, az egymással való együttműködést, alkalmazkodást és a társas interakciókat.

4. Nyugtató Hatás:

A víz, mint közeg nyugtató hatása csökkentheti a kimondott, komondatlan szorongást és a stresszt. Különös tekintettel arra, hogy a mai világban ingerek tömege veszi körbe a gyermekeket, melyeket kikeülni nem tudnak, és azok szűrésére még nem teljesen képesek. 
A lebegés és a víz alatti mozgás relaxáló hatású lehet.

Specifikus Megközelítések és Módszerek

1. Egyéni Figyelem és Differenciált Oktatás:

A mozgásfejlesztési úszásoktatásban fontos az egyéni figyelem. Szakképzett oktatóként, egyénre szabott módszerekkel dolgozom, figyelembe véve a gyermekek specifikus igényeit és képességeit.

2. Szakértők Általi Felügyelet:

Az órákat képzett terapeutaként vezetem, időben felismerem a mozgásfejlődési rendellenességek sajátosságait.

3. Játékos és Strukturált Tanulási Környezet:

Az órák játékosak, ugyanakkor strukturáltak, hogy a gyermekek biztonságos környezetben tanulhassanak. A játékok és feladatok segítik a figyelem fenntartását és a tanulási folyamat élvezetét.

4. Pozitív Megerősítés:

Az oktatás során a pozitív megerősítés fontos szerepet játszik. Oktatóként következetességgel, dicsérettel és jutalmakkal ösztönzöm a gyermekeket, ami növeli az önbizalmukat és a motivációjukat.

Eredmények és Hatékonyság

Számos kutatás igazolja, hogy az úszásoktatás hatékony módszer lehet a mozgásfejlődési eltérésekkel vagy idegrendszeri éretlenséggel küzdő gyermekek támogatásában. A rendszeres úszás javíthatja az életminőséget, növelheti a fizikai aktivitás szintjét és elősegítheti az általános jólétet.

Összességében a mozgásfejlesztési célú úszásoktatás integrált megközelítést kínál, amely kombinálja a fizikai aktivitást a szellemi és szociális fejlődéssel, életminőséget, figyelmet, koncentrációt és a feladattudatot fejleszti figyelembe véve a gyermekek egyéni szükségleteit és képességeit.

Amit előre tudni érdemes...

  • Milyen életkorban lehet csatlakozni? - Az úszásoktatáshoz már 2 hónapos kortól lehet csatlakozni 3 éves korig. 
  • Mennyi ideig tart egy foglalkozás? - Egy foglalkozás időtartama 45 perc, hetente kétszer. A kisgyermekek számára rövidebb, játékosabb órákat tartok, hogy fenntartsam a figyelmüket és élvezetes maradjon számukra a tanulás.
  • Mire van szükség az úszásoktatáshoz? -
      • Úszóruha: Kényelmes és jól illeszkedő fürdőruha vagy úszónadrág.
      • Úszópelenka: A még nem szobatiszta gyermeknek speciális úszónadrág
      • Tiszta papucs
      • Törölköző: Nagy, puha törölköző a foglalkozás utáni szárítkozáshoz.
      • Úszósapka
      • Úszószemüveg: Nincs szükség, mivel medencénk sós vízű, így nem irritálja sem a szemet, sem a gyermekek érzékeny bőrét

Érdekel az úszásoktatás?